the world with my eyes

"If I said, My foot was stirred; Lord, thy mercy helped me." Psalm 94:18

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Hozzátáplálás, az első lépések

2018.03.26. 09:46 theworldwithmyeyes

Igen eljött az idő, hogy az én kis-nagy babám elkezd enni mást is az anyatejen kívül. Persze ez a természet rendje, de annak akinek kvázi volt egy gondtalan szoptatási időszaka, annak ez macera. Legalábbis nekem az volt és most is az.

Én 6.5 hónapos koráig csak anyatejet adtam a fiamnak, illetve hazudok, mert tavaly nyáron pár alkalommal megkínáltam vízzel is a 97 fokos hőségben.

A célkitűzésem többet között az volt, hogy 6 hónapig kizárólag szoptatott /anyatejes/ legyen a gyerek. Ez sikerült és ezért nagyon hálás is vagyok.

Leírom én, hogyan kezdtem, hogyan csinálom a mellétáplálást Noel esetében. Persze ez csak ahogy én csináltam, ez nem szabály, nem kőbe vésett útmutató, meg amúgy is a gyerek arra jó, hogy mindenki úgy neveli, táplálja a sajátját, ahogy akarja!

Elég sok a kihívás nekem ebben a hozzátáplálás dologban, mivel sem főzni nem szeretek, sem ételt vásárolni, üveges bébiételt meg azért nem minden nap akarok adni neki. Piacon is csak akkor voltam anno, amikor beszaladtam a lehelre egy lángosért... Új kihívások elé állít ez a gyermek, mondjuk több fronton is, de ezt hagyjuk. :D . Azóta minden nap főzök neki, most már 2 félét, és minden héten a biopiacra járok...

Amit én még az ajánlásokkal szemben másképp csináltam az az, hogy én szoptatás előtt kóstoltattam.De ezt persze mindenki maga dönti el, hogyan szeretné.

Első lépés az alma volt nekünk is, mint sok más ajánlásban is látható, olvasható.

A piacon egyébként nagyon segítőkészek az árusok, ha szóltam, hogy babának lesz az alma mindig jelezték melyiket vegyem, ami édesebb a többinél.

1. lépés

Összeállítottam a baba étkészletét. Tányér, kanál, külön mosogatószivacs.

2.lépés

Régi üvegreszelő elő -ami még az enyém volt- almát lereszeltem és 2 kiskanál levet adtam a babának. Nem volt osztatlan a siker azért az édes tej után.

20180326_083913.jpg

Én mivel nem siettem, így legalább 3-4 napig csak almalevet kapott emelve a napi mennyiséget. Majd további 3-4 napig szintén levet egy kis pürével keverve. Ezek után megpróbálkoztam a pürésítéssel. Itt már pucolva, párolva adtam neki. Azóta is csak párolva adom neki, így jobban szereti.

Nekünk az első étel az alma bevezetése legalább 10 napig tartott.

Decemberben elég sokat utaztunk és nem voltunk itthon, akkor pedig a párolgatás helyett a Holle Bio almapépjét adtam neki. Imádta.

holle-apfel-pur-4m-demeter-glas-125-g-800x800.png

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://timpili.blog.hu/api/trackback/id/tr7313780176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása