the world with my eyes

"If I said, My foot was stirred; Lord, thy mercy helped me." Psalm 94:18

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Vörös ajkak nyomában...

2014.03.21. 10:51 theworldwithmyeyes

Hétvégén Bécsben jártam és vettem egy piros, illetve vörös rúzst. Sose volt még, pedig korban vagyok már és szerettem volna kipróbálni. Nem mondom, hogy örök szerelem született, de barátkozunk. Én egy csókálló fajtát választottam és egyelőre meg vagyok elégedve a tartósságával. Gondoltam arra is, hogy letesztelem...

superstay-24hr-color_pack-shot-crop_103720.jpg

Érdekelt, hogy ennek a piros/vörös szájnak milyen történelme van utána is néztem. Íme egy nagyon rövid kis áttekintő:

A vörös rúzs jelentése a történelem folyamán időről időre változott. Voltak korok, amikor uralkodónők, szépségideálok vagy épp dívák viselete volt, máskor kizárólag a prostituáltaké, s előfordult olyan is, hogy a női helytállást jelképezte.

Kiemelek egy-két dolgot, de aki többre is kíváncsi megteheti, hogy utána olvas ITT.

Szóval az egész piros rúzs dolog az ókorig nyúlik vissza és az első legendás nő, aki előszeretettel használta is nem más mint Kleopátra volt. Volt, hogy az egyház kifejezetten tiltotta használatát és olyan is, hogy aki esküvő előtt sminkelte magát a házasságát semmisnek vették. ( Ez megjegyzem elképesztő- örülök a XXI. századnak )

A XX. század elején a nők erejének szimbóluma lett, majd a háborúval jövő hanyatlás után olyan ikonoknak mint Marilyn Monroe és Elizabeth Taylor sikerült egyre népszerűbbé tenni használatát.

8.jpg.png

7.jpg.png

A vörös rúzs aztán 2009-ben elkezdte reneszánszát élni és azt gondolom, hogy ez máig kitart.

Hölgyeim bátran lehet piros szájjal rohangálni anélkül, hogy boszorkánysággal akarnának vádolni! 

Egy kis segítség a felkenéshez.

A tökéletes piros száj készítése lépésről-lépésre:

1. Ha nagyon erős színt, mint jelen esetben pirosat szeretnénk használni akkor érdemes lealapozni a szánkat is rúzsozás előtt.

2. Majd ha valaki használ, akkor fixáljuk ezt is, mint az arc többi részét porpúderrel.

3. Ezután jön a szájkontúr ceruza használata, aminél érdemes figyelni, hogy sose a kontúr legyen a legszélső vonal, hanem annál mindig egy picit beljebb rajzoljuk meg a kontúrt.

4. Majd ha ez is megvan elkezdjük felkenni a rúzst a száj középső részéből kiindulva, szépen haladva a szánk sarka felé.

5. Erre jön végül a szájfény és/ vagy a fixáló.

 

red_lipstick.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://timpili.blog.hu/api/trackback/id/tr775872082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása