the world with my eyes

"If I said, My foot was stirred; Lord, thy mercy helped me." Psalm 94:18

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Mozaikplasztika után, avagy az én műtétem története 4/4

2016.08.04. 17:06 theworldwithmyeyes

Gyógyulásom szempontjából igen jó hírnek számít, hogy az első 2 hétben napokban számolsz, aztán a hatodik hétig hetekben, ahol hirtelen átváltasz hónapra.

Hatodik hét

Ezen a héten volt a második kontroll vizsgálat a Hangódy professzornál. A lábamat, sebemet rendben találta, szó szerint: nagyon szépen regenerálódik, de... És igen a combizom, illetve annak hiánya azért felvetődött, mint kellemetlenül hiányzó dolog. Megkaptam, hogy a combizom az bizony jó dolog, csak nekem nem igen van. Visszanézve az elmúlt 6 hét erőlködéseit ez a diagnózis, vagy vélemény vagy nem is tudom mi borzasztóan letört. Mert láttam én is, hogy nincs, hogy ahogy a duzzanatok lohadnak le nincs alatta semmi. SEMMI. Meg ugye az azért feltűnik, hogy nem tart meg az izom ahogy kéne, mert nincs. Hát küzdünk, építkezünk tovább. Otthoni torna és a gyógytorna folyamatos, napi 30 percet biciklizem és már egész lent van az ülés is. Szóval térd kezd hajlani.

0624_2.jpeg

Hetedik- nyolcadik hét

Folyamatos torna, combizom erősítés, gyógytorna. Ez teszi ki a mindennapokat. A fájdalom már csak villámszerűen csap le, de nem állandó jellegű. Éljen éljen. A szomorú hír az az, amit a doktor is mondott, hogy mivel ez egy szövet átültetés volt, ezért az időjárást még egy darabig meg fogom érezni. Na igen, fel sem tűnt ebben a monszun időjárásban, ami mostanában jellemzi kis hazánkat. Egy front, egy időváltozás sem visel meg csak az eső. Most kb. 3-4 hete folyamatosan esik heti több alkalommal és jó kis viharok is vannak. Ollé. Ezt hívják nehezített pályának. Hajlítás egészen jól megy, és ha nem a másik lábam mellé teszem a balt akkor egész térd formája is van. Jó azért kell a jóindulat, de hát csak a saját lábamról van szó! Na egymás mellett azért nem...

0624.jpeg

 

Kilencedik hét

Igen túlléptünk a második hónapon. Még mindig eléggé felfoghatatlan számomra, hogy valaha is fogok guggolni ezzel a térddel...

Újabb látogatás a professzornál. Csupa, csupa jó hír. Amennyiben panaszmentes vagyok, leszek, maradok abban az esetben 2-3 héten belül  lassú terheléssel elkezdhetem a futást. Kizárólag egyenes talajon és puhán. Majd ha ez megy akkor erre 3-4 héttel elkezdhetem az oldalirányba terhelő mozgásokat. Megdicsértek combizom ügyben is - igen ez a vesszőparipám és tudom, hogy mint Floki a lábtörlőt, de ez az alapja mindennek - , úgy néz ki, hogy a kemény munkának csak van eredménye. Eléggé büszke voltam magamra nem mondom. A doktor úr szerint azonban ez már csak egy jó emlék marad, hogy hozzá jártam, mert többet nem kell. Mondtam neki, hogy szimplán maradjunk az emléknél, mert a jó az egy nagyon erős költői túlzás esetünkben. Hát igen a szarkazmus egy percre sem pihen, ha emberek közé kerülök... Mindezek ellenére elmondhatom, hogy a legjobb választás a Hangódy professzor volt, csoda keze van, sose lehetek elég hálás neki a profi és lelkiismeretes munkájáért.

Tizedik hét

0714_2.jpeg

Újabb eszközök beszerzése otthonra. így lassan teljes a repertoár. Stabilitás tréner, smr henger, pilates labda és két féle gumiszalag. Ja meg a bicikli. Éljen éljen egy térdműtét.. A folyamatos biciklizés és erősítés mellett jó dolog lenne, ha tudnám csinálni a combizom - vagy mi - nyújtását. De ugye az nem megy. Fenékhez nem tudom húzni a lábam, mert fáj, meg elképzelhetetlen ez még. Így hengeren próbálom a tömbbe állt izmokat szétmozgatni. Hát nem mondom, hogy kellemes érzés, kb mintha a combcsontomon sodrófával nyújtanának valamit. Újabb gyöngyszem amikor már azt hitted a nagyon fájdalmas részeken túl vagy...

0714.jpeg

Tizenegyedik, tizenkettedik hét

Láb egész jól működik. A biciklis edzések intervall edzésekbe mentek át! És tadam izomláz volt a bal combomban. Hát szerintem sose örült így még senki egy kis izomfájdalomnak mint én!

Javasolták még az úszást is, amit nyaraláskor volt is alkalmam kipróbálni. Na így utólag azért nem bánom, hogy a biciklit választottam... A mellúszás ugye nem nagyon jó az oldalirányú mozgás miatt, a legjobban ajánlott a gyors és a hátúszás lenne. Na de ki az aki gyors úszik egy sima nyaralás alatt a tengerben?! Na én nem. És mivel hajón voltunk az úszás elengedhetetlen volt ha fürdeni szerettem volna. Ebből lett az, hogy a lábammal gyors tempóztam - ami nem volt egy nagy élmény azért azt is hozzáfűzném - a kezemmel meg mell úszni akartam. Ez úgy nem ment, mert ha a kezemmel mell úszok a lábammal is azt tempóztam volna, de az meg ráadásul még fájt is az oldal mozgás miatt. Ebből lett egy igen érdekes énspecifikus úszástechnika a gyors láb és kutyaúszás kéz. Vicces voltam, jó sokat röhögtek rajtam. Szóval az úszást nem erőltetem tovább úgy néz ki.

in.jpeg

Tizenharmadik hét

Izom épül, a lábam egyre szebb, a térdnek kezd tér formája lenni. És eljött az idő, hogy a futócipőmet is felvegyem és újra ringbe szálljak. Tele félelemmel és kételyekkel, hogy vajon jót teszek-e ezzel. Neki indultam. 1 km-t futottam le szakaszokban, kis sétákat beiktatva. Nem nem fáradtam el, simán tudtam volna még futni, de nem mertem. Szépen, lassan, komótosan szeretnék újra 10 majd 20 kilométereket futni újra. Ennek az 1 kmnek is borzasztóan örültem, de legalább annyi kalóriát égethettem el, mintha a tízszeresét futottam volna, ugyanis minden idegszálammal a lábamra koncentráltam. Hova és hogyan lépek, hova terhelek, hol mit érzek a térdemben, combomban stb. Kimerítő volt szellemileg ez a 15 perc. De újra megyek, nem adom fel sose, mert az nem én lennék. Kell a futás, kell az izom, a jó térdek és az egészség.

index.jpeg

A 100%-os hajlítás még nem megy. Hiányzik még hozzá, de az is meglesz én tudom. Guggolni már majdnem megy, de legalábbis lentről simán kitolom magam. Kitöréseket is tudok már csinálni, és összegzésképp elmondhatom, hogy nem igazán szokott már fájni a térdem sem. Nagyon ritkán, de hát ez meg nekem még belefér. Csak az überbrutál, nagyon erős fronttal jövő égszakadásokat érzem meg, de azokat sem éles fájdalomként, hanem csak hamar elfárad a lábam.

Az, hogy újra futhatok - vagy legalábbis neki kezdhetek - egy olyan pozitív és csoda számba menő élmény az én életemben amire nagyon szavakat nem találok. A szívem tele van hálával és a futásból hazafelé sétálva még egy könnycsepp is kicsordult annyira boldog és hálás voltam.

Azért ha a másik lábamat is meg kéne műteni akkor azt csak akkor vállalnám be, ha utána vállalják, hogy 2 hétig mesterséges kómában tartanak...

A bejegyzés trackback címe:

https://timpili.blog.hu/api/trackback/id/tr178944962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gombóc63 2017.07.07. 12:00:53

Nekem egyáltalán nem így zajlott, örülök, hogy nem olvashattam az én műtétem előtt.

Zsófci 2019.09.24. 11:25:06

Az én térdemen is mozaikplasztikát végeztek, engem Abkarovits főorvos úr műtött. Én a műtét utáni 3. napon 70, 4. naptól 90 fokig hajlíthattam géppel. A 3. héttől 110 fokig mehettem. 6 hétig egyáltalán nem terhelhettem, azaz nem léphettem rá. Most múltam 7 hetes.

doomsnight 2021.10.15. 10:20:36

Szia!

Nagy érdeklődéssel olvastam a rehabodról szóló beszámolót. Sajnos lehet, hogy nekem is kilátásban lesz egy ilyen műtét. Kérdezhetnék még párat?
Mennyire volt rossz a lábad, amikor eldöntötted, hogy megműtteted? Mekkora területen kellett pótolni a porcot? Artroszkópiával végezték, vagy teljes feltárással? És ami a legfontosabb, tudtad-e és mikor újra fájdalommentesen használni a térdedet?
Köszi a válaszokat előre is!
süti beállítások módosítása